E: Quasi
vero! The old stage costumes
Today I'll tell you about another outfit from the show
,, Quasi vero! The old stage costumes ''...
Exhibition reconstruction of costumes from the period from the fourth to the twentieth century,
I had the great pleasure to see.
Costumes realized by Studio costumes
Academy of Fine Arts in Bari.
Exhibition organized as part of the sixteenth edition of the Week of the Italian Language in the World
and organized by the Department of Italian
at the University of Szczecin
and the Foundation of Nikolaos of Bari.
in cooperation with the Castle of the Pomeranian Dukes in Szczecin
and the Academy of Fine Arts in Bari.
Today's costume are:
P: Quasi vero! Dawne kostiumy sceniczne
Dzisiaj
Ci opowiem o kolejnym stroju z wystawy
,, Quasi vero! Dawne kostiumy sceniczne''.
,, Quasi vero! Dawne kostiumy sceniczne''.
Wystawa
rekonstrukcji strojów z okresu od IV
do XX wieku, którą miałam ogromną przyjemność obejrzeć.
do XX wieku, którą miałam ogromną przyjemność obejrzeć.
Stroje
zrealizowane przez Pracownię kostiumograficzną Akademii Sztuk
Pięknych w Bari.
Wystawa
przygotowana w ramach XVI edycji Tygodnia Języka Włoskiego na
Świecie
oraz
zorganizowana przez Katedrę Italianistyki Uniwersytetu
Szczecińskiego
oraz
Fundację Nikolaos z Bari.
we
współpracy z Zamkiem Książąt Pomorskich
w
Szczecinie
i
Akademią Sztuk Pięknych w Bari.
Dzisiejszy
kostium to:
E:Costume
for Eleonora of Toledo, Duchess of Florence, approximately
1562.
Dress with black velvet decorated with gold trim and blue satin, velvet shirt sleeves and silk glittering blue
and brown.
Costume inspired by the original outfit funeral Eleonora of Toledo, wife of Cosimo I de 'Medici, stored
in the Gallery of Costume Pitti Palace in France.
The use of black, very expensive due to the ease of use,
it was common for the courts of Europe of the sixteenth century. On the form of dress was influenced by strict etiquette of the Spanish court.
P: Kostium dla Eleonory z Toledo, księżnej Florencji, około 1562 roku.
Suknia
z czarnego aksamitu ozdobiona złotymi wykończeniami i niebieską
satyną, aksamitne rękawy
i koszula z jedwabiu mieniącego się
na niebiesko i brąz.
i koszula z jedwabiu mieniącego się
na niebiesko i brąz.
Strój
inspirowany oryginalnym ubiorem pogrzebowym Eleonory z Toledo, żony
Kosmy I Medyceusza, przechowywany w Galerii Kostiumów Pałacu
Pittich
we Francji.
we Francji.
Użycie
koloru czarnego, bardzo kosztownego ze względu na łatwość
zużycia, było powszechne na dworach europejskich XVI wieku. Na
formę stroju miała wpływ surowa etykieta hiszpańskiego dworu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz